De nieuwste retro-foodietrend heet: rijstpudding. Foodies hebben het ouderwetse toetje herontdekt en maken het hip. In New York zijn de eerste rice pudding shops al geopend en verschijnt rijstpudding (of rijstepap) steeds vaker op het menu van hippe restaurants. De Britse super Waitrose meldt dat de verkoop van rijstpudding het afgelopen jaar met 8% is toegenomen. De super zag het aantal bezoeken aan recepten voor rijstpudding op zijn website ruimschoots verdrievoudigen.

Volgens Jonathan Moore van Waitrose is 2016 het jaar van de reïncarnatie van de rijstepap. Het nagerecht kan met allerlei zoete en hartige smaken gecombineerd worden. “De eenvoud van rijstpudding maakt het de perfecte basis voor uiteenlopende smaken. Het gaat prima met pure chocolade en truffel, maar ook met citrusvruchten."
In New Yorkse is al rijstpudding met Piña Colada en dulce di leche gesignaleerd. Ook zijn er versies voor een veganistische en glutenvrije lifestyle.
DailyMail - Sales of rice pudding soar as retro dessert is given a resurgence
Reageer
  • Deel
Druk af