Questionmark geeft consumenten een stem met de lancering van de ‘Green Voice’-community. Deze online community is bedoeld voor bewuste consumenten die aan supermarkten en producenten willen laten horen wat hen bezighoudt als ze nadenken over de gezondheid en duurzaamheid van ons eten. Questionmark verzamelt de in de bijbehorende campagne #mygreenvoice gedeelde foto's met statements van belangijke issues en bundelt de consumentenissues richting media, de overheid en producenten. Voorbeelden van onderwerpen zijn kinderarbeid bij chocolade, fairtrade bananen, boskapvrije soja en pesto zonder suiker. Op termijn zullen producenten en retailers ook specifieke vragen aan de Green Voice community kunnen voorleggen.
Lees ook
- Jumbo snapt nog niet dat investeren in duurzaamheid moreel én slim is 29 jul 2022
- 0 ‘Duurzaamheidsafspraken supermarkten weinig zichtbaar in schap’ 27 mei 2021
-
14
+Beemsterkaas het duurzaamst omdat we er alles over mogen weten 11 jul 2019
-
19
+‘Voedingsadvies moet zich niet met duurzaamheid bezighouden’ 6 dec 2018
- 2 ‘Consumenten vinden informatie supermarkten onbetrouwbaar’ 23 mei 2017