PostNL bezorgt vanaf nu zeven dagen per week foodproducten, zoals verse boodschappen en maaltijdboxen. Het bedrijf gaat bovendien preciezer werken door op het half uur precies aan te geven wanneer je bestelling wordt afgeleverd. PostNL ziet kansen in de groeiende online foodmarkt. Het bedrijf zegt de beste logistieke partij voor foodbezorging in de Benelux te willen worden. Daarom ontwikkelde het een speciaal foodnetwerk met een eigen IT-applicatie waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen. Iets meer dan 30 bedrijven leveren ondertussen hun versproducten via PostNL. Het vervoer van de versproducten gaat met een speciale PostNL-koelbox, die ontwikkeld is in samenwerking met Wageningen Universiteit.
Distrifood - PostNL breidt foodbezorging uit - Distrifood
Lees ook
- 0 Thuisbezorging fastfood moet Nieuw-Zeelandse post redden 7 apr 2017
- 1 Jumbo opent pop-up filiaal in bushokje 20 okt 2016
- 0 Beef&Steak verduurzaamt thuisbezorging met PostNL foodnetwerk 11 okt 2016
- 1 HelloFresh laat klant zelf gerechten kiezen 21 mei 2016
- 2 De koelbox die thuisbezorgen makkelijk maakt 6 dec 2014