Pijlen die naar de versafdeling wijzen, laten klanten meer groente en fruit bij hun super kopen. Dat blijkt uit een test in twee Amerikaanse supermarkten. Grote groene pijlen op de winkelvloer met de tekst ‘Volg de groene pijl voor je gezondheid’ zorgden voor duidelijk hogere verkopen dan in de winkel zonder die pijlen. Het totale bedrag wat mensen uitgaven, bleef nagenoeg gelijk.
Newswise - All Signs Point to Health: Arrows on Grocery Floors Increased the Proportion of Produce Spending
Lees ook
-
0
+Driekwart van de Britten gooit wekelijks groente en fruit weg 3 nov 2017
-
6
+Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
-
5
+Kinderen die knoeien met eten lusten meer 31 mei 2017
- 0 Scheurbuik geconstateerd bij diabetespatiënten 30 nov 2016
- 4 Roemeense supers moeten 51% ‘lokaal’ inkopen 22 jun 2016
-
3
+‘Groente en fruit eten op jonge leeftijd vermindert aderverkalking later’ 28 okt 2015
- 5 Zeven trucs om groente en fruit langer vers te houden 1 okt 2015
- 3 Culinair ontdekt: Guave 21 mei 2014
- 3 Albert Heijn: de winkel wordt vers 27 mei 2013
- 0 De super die niets meer weggooit bestaat al! 3 feb 2013
Ik kom bij mijn AH bij de kant-en-klaar maaltijden en het brood binnen, bij mijn Jumbo (kom ik minder, dus is ntiet helemaal precies) bij het brood en vleeswaren, daarna de wijn, bij de Plus eerst vleeswaren en bij de Lidl eerst langs het houdbaar en het brood.
Naar mijn weten kom je bij iedere supermarkt via de groenteafdeling binnen, dus waar ze die pijlen dan zouden moeten plaatsen?