Het nieuwe jaar beginnen met Dry January? Dat is erg 2016, moet dierenrechtenorganisatie Peta gedacht hebben. Peta hing het Londense metrostation Clapham Common vol met posters om mensen uit te dagen mee te doen met de campagne Veganuary. Op de posters en toegangspoortjes staan kippen, koeien en varkens die de reizigers indringend confronteren met de slogan: ''I'm ME, not MEAT. See the individual - go vegan''. Als je je inschrijft op de website, krijg je recepten en tips om een maand (of langer) een veganistische levensstijl vol te kunnen houden.
De Standaard - Peta maant Britten aan tot ?Veganuary?
Lees ook
- 5 PETA doet een Zwarte Pietje met het draaimolenpaard 9 feb 2024
-
1
+Droog, gezond en dierloos zetten de toon 18 jan 2022
- 0 Coca-Cola blikt vooruit 5 jan 2021
-
31
+Frans de Waal wil het publiek verplicht laten zien hoe dieren worden gehouden 3 jun 2019
-
0
+Plantaardig klinkt gezond en lekker, veganistisch is puriteins 3 mei 2018
-
1
+‘Ga voor kleur’ moet consumptie groente en economie stimuleren 11 mei 2017
- 2 Foodtruck-festival Rollende Keukens daagt Unilever voor rechter 7 sep 2016
-
0
+Dry January: Blue Monday 18 jan 2016
- 0 Overheid betaalt reclamebureau drankconcern voor #dryjanuary 19 dec 2015
- 1 Lidl definieert echte kwaliteit in Duitse campagne 23 feb 2015
Hahaha, ik zou geneigd zijn om er dan stickers op te plakken met de tekst "nou toch best lekker hoor, zo'n hapje clare of bessie".............Als wij hier thuis hertenbiefstuk eten zeg ik ook altijd "we eten Bambisteak" nou en?
Nederland heeft ook zo'n initiatief. In januari is de mini-veganchallenge gestart.