Dat zegt Conny Braams, Unilevers nieuwe baas voor de Benelux in een uitvoerig interview met Foodmagazine. Braams: "Ik vind [...] dat het belang van innovaties [...] niet moet worden overschat. Als het gaat om food, ben ik er van overtuigd dat productverbetering in kleine stapjes beter werkt dan radicale vernieuwingen. Hoe minder consumenten aan hun eetpatroon hoeven te veranderen, hoe beter het is. Gezonder eten zonder grote gedragsverandering werkt." In het interview gaat Braams voorts in op cultuurverschillen die haar blik op overtuigingen hebben gerelativeerd, het belang dat zowel supermarkten als consumentenmerken hechten aan merkenbouw en de noodzaak van digitale communicatie.
Foodmagazine
Lees ook
-
2
+Nederlandse multinationals niet meer tegen negativisme maar pro Nederlandse oplossingen 8 okt 2018
- 0 Tip aan Geluk 28 apr 2017
- 1 Becel-onderzoek verhuist naar Wageningen 6 okt 2016
- 34 Unox: waarom doet u geen langsfietsworst? 11 dec 2014
- 0 Unilever waagt zich aan theeavontuur in Londen 25 apr 2014
- 0 Unilever snijdt half miljard in merken en marketingbanen 6 dec 2013
- 0 Unilever opent Europese ‘innovatiehub’ 17 okt 2013
- 0 Daglicht vergroot productiviteit biologische legkippen 7 okt 2013
- 44 Paleo en Unilever liggen dichter bij elkaar dan je denkt 15 mrt 2013
- 8 Boerenkoepel tegen eigen boeren? 18 apr 2012
Als innovatie gezorgd heeft voor veel en goedkoop gemaksvoedsel, gaat innovatie dan helpen om weer meer groenten, fruit en ander vers voedsel te eten? Unilever is zo groot geworden bij de gratie van veel ongezond sterk bewerkt voedsel. Nu met veel moeite zo groot blijven en toch alles langzamerhand met innovatie gezonder maken? Wat een gedoe. Dat vind ik geen vooruitgang.