Dat voorspelt de Duitse IT-wetenschapper Antonio Krüger in een interview met het blad Zeit Online. Krüger voorziet een flexibel abonnementensysteem met dynamische boodschappenlijstjes, die op grond van ons aankoopgedrag 80% van onze reguliere boodschappen kunnen doen. De kracht van het onderliggende algoritme zal bepalen hoe succesvol zo'n systeem is. De rest zijn kwaliteitsaankopen, die we op de markt (lokaal) of bij in vers gespecialiseerde (super)markten kopen. 'Vers' wordt wellicht voor de deur gekweekt, en mogelijk vinden we onze kwaliteitswinkels van de toekomst in vershallen, naar het voorbeeld van de Franse Halles, overdekte markten die nog steeds overal bestaan.
Die Zeit - Lieferdienste: "80 Prozent unserer Lebensmittel werden wir online bestellen"
Lees ook
Inderdaad Wouter. Lang geleden (bij Nutreco's Agrivision) was de Futurist Kjell Nordström. Zeer vlotte spreker, iedereen de oren gespitst. Hij bejubelde de aanpak van Nokia (toen de grootste mobieltjesmaker ter wereld, inmiddels daaruit verdwenen). De kunst van het toekomstvoorspellen kun je mooi leren van hem leren. Je moet simpelweg vertellen hoe de geschiedenis was . Klopt altijd
Toch zijn er wel absurde voorspellingen bewaard gebleven. Ook zijn er wel verbluffend goede voorspellingen gedaan
Bladvulling. We hebben meer van zulke voorspellers, dure sprekers ook op congressen. Tien en twintig jaar geleden al, ook in Nederland, een soort disc jockies in visie op de toekomst. Nooit neemt iemand de moeite (ik ook niet) om na het aantal jaren dat ze noemen, te bezien of uitkwam wat ze voorspelden.