Consumenten verwachten in 2020 twee keer zoveel van hun bestedingen online te doen. Dat blijkt uit het onderzoek ShoppingTomorrow 2015, door GfK uitgevoerd onder ruim 5.000 Nederlandse consumenten. Online-aankopen van voeding stijgen het hardst. Op dit moment maakt de online markt voor voeding nog maar 2% van de online bestedingen uit. Uit het onderzoek blijkt dat percentage op lopen naar 16% in 2020. Dat is toe te schrijven aan de toenemende populariteit van maaltijdboxen en het feit dat steeds meer supermarktketens de onlinemarkt betreden.

ShoppingTomorrow laat verder zien dat consumenten verwachten dat hun online-uitgaven, die op dit moment 19% van alle consumentenbestedingen uitmaken, in 2020 tot 38% zullen zijn opgelopen. De toegenomen onlinebestedingen gaan hand in hand met een minder frequent bezoek aan stadscentra. 36% van de ondervraagden gaf aan in 2020 minder vaak in stadscentra te gaan shoppen. Redenen om van een bezoek aan een stadscentrum af te zien zijn hoge parkeerkosten (56%), drukte (35%) en slechte bereikbaarheid (32%).
LMK - ?Food gaat online het hardst groeien?
Reageer
  • Deel
Druk af