Frisdranken- en snackproducent PepsiCo wordt in hoog tempo gezonder. Dat stuwde de omzet dit afgelopen kwartaal met 5% en opzichte van het vierde kwartaal 2015. Consumenten wereldwijd, en met name in de VS, willen producten die minder suiker, zout en verzadigd vet bevatten. PepsiCo speelt meer dan concurrenten in op die verandering. Het bedrijf introduceert in hoog tempo nieuwe producten en past zijn bestaande assortiment aan, zodat het aandeel frisdrank in de omzetgroei minder belangrijk wordt. Inmiddels maakt de categorie everyday nutrition een kwart van de verkopen uit. Dat zijn waters, ongezoete theeën en gezonde snacks. Volgens Bloomberg is de nog wat ruimer gedefinieerde categorie 'schuldgevoel-vrije producten' (drankjes met minder calorieën, producten met granen, fruit en groenten) inmiddels zelfs goed voor 45% van PepsiCo's omzet.
Bloomberg - PepsiCo's New Health Focus Pays Off as More Americans Ditch Soda
Lees ook
- Suikertaks veel effectiever dan herformulering recepturen 22 nov 2023
-
2
+Minder maar mét suiker, de betere frisdrankstrategie 17 apr 2023
-
1
+Frisdrankmakers voelen de druk en ontsuikeren 7 jul 2021
-
9
+Gelijke gezondheidskansen voor iedereen kost 50 keer zoveel budget als nu 7 apr 2021
-
11
+Waarom doen we niet gewoon een suikertaks? Meer dan 40 landen gingen ons voor 15 jun 2020
-
1
+Experiment in Engeland: een maand zonder frisdrank 29 jan 2019
- 1 Britse voedingssector in Brexit-manifest: ‘geen suikertaks’ 7 mei 2017
-
7
+‘Dun is arm en saai’ hindert aanpak overgewicht in Z-Afrika 29 aug 2016
- 15 Voeding ‘zonder ...’ wordt de standaard 10 sep 2015
- 0 PepsiCo wil geurcapsules in flessendoppen stoppen 19 sep 2013