Frisdranken- en snackproducent PepsiCo wordt in hoog tempo gezonder. Dat stuwde de omzet dit afgelopen kwartaal met 5% en opzichte van het vierde kwartaal 2015. Consumenten wereldwijd, en met name in de VS, willen producten die minder suiker, zout en verzadigd vet bevatten. PepsiCo speelt meer dan concurrenten in op die verandering. Het bedrijf introduceert in hoog tempo nieuwe producten en past zijn bestaande assortiment aan, zodat het aandeel frisdrank in de omzetgroei minder belangrijk wordt. Inmiddels maakt de categorie everyday nutrition een kwart van de verkopen uit. Dat zijn waters, ongezoete theeën en gezonde snacks. Volgens Bloomberg is de nog wat ruimer gedefinieerde categorie 'schuldgevoel-vrije producten' (drankjes met minder calorieën, producten met granen, fruit en groenten) inmiddels zelfs goed voor 45% van PepsiCo's omzet.

Bloomberg - PepsiCo's New Health Focus Pays Off as More Americans Ditch Soda
Reageer
  • Deel
Druk af