In 2013 is de Europese Commissie, samen met grote bedrijven als Nestlé en Heineken, begonnen met een pilot om de milieu-impact van producten eenduidig te berekenen. Deze berekeningen resulteren in een Product Environmental Footprint (PEF). Uiteindelijk is het idee dat alleen PEF-resultaten gecommuniceerd mogen worden om aan te geven hoe duurzaam een product of bedrijf is. Wie dat niet doet, kan te maken krijgen met nog vast te stellen sancties. Met de PEF wil de EC af van het huidige oerwoud aan verschillende duurzaamheids- en milieuprestatiekeurmerken. Dat meldt Duurzaam Nieuws.
Lees ook
- Europese Commissie draait nepduurzaamheid de nek om 13 jan 2023
-
7
+Staan neuzen ooit dezelfde kant op bij PlanetProof? 16 feb 2021
-
0
+Lidstaten willen EU-limiet op transvetten 11 dec 2018
-
0
+Europarlement vreest radioactief voedsel uit Japan bij nieuw vrijhandelsverdrag 12 sep 2017
-
14
+Wakker Dier wil diervriendelijk hondenvoer 8 okt 2016
- 1 GMO-voorstel Europese Commissie ‘onwerkbaar’ 11 jun 2015
- 0 Nieuwe milieu-commissaris EU liet op Malta vogeltjes schieten 29 sep 2014
- 1 EFSA onderzoekt afschot tegen verspreiding varkenspest 6 mrt 2014
- 0 Vliegvelden zijn ook landbouwgrond 4 sep 2013
- 6 Beter Leven blijft bij Dierwelzijn alleen 18 jul 2012