Na de ossenstaartsoep en kipnoodles is nu de Franse Maggi vermicellisoep met rundvlees en wortel aan de beurt. Na een 2 jaar durende campagne van foodwatch past Nestlé de verpakking van de soep, die overigens niet in Nederland te koop is, aan. Op de verpakking stond een plaatje van rundvlees terwijl het product slechts 1,1% rundvet bevat. “Misleidend”, aldus foodwatch. Daarnaast prijkte het woord ‘traditioneel’ op de verpakking. Volgens foodwatch beschouwen consumenten een soep met 3 smaakversterkers niet snel als traditioneel. Op de nieuwe verpakking is het plaatje van rundvlees verdwenen en staat dat de soep een bouillon is.
FoodNavigator - Nestlé changes 'misleading' marketing over no-meat beef soup
Lees ook
- 5 Gouden Windei voor Roombeter, geen klachten over Droomboter 19 dec 2023
-
0
+Foodwatch op z’n Frans met Kerst 24 dec 2022
-
5
+‘Misleidende etiketten zijn gewoon verboden’, maar zijn altijd heel gewoon 20 jan 2020
-
0
+Nestlé kiest Europees voor Nutri-Score, lof van foodwatch 26 jun 2019
-
6
+foodwatch maakt smaak van vanille 19 jun 2019