Na de ossenstaartsoep en kipnoodles is nu de Franse Maggi vermicellisoep met rundvlees en wortel aan de beurt. Na een 2 jaar durende campagne van foodwatch past Nestlé de verpakking van de soep, die overigens niet in Nederland te koop is, aan. Op de verpakking stond een plaatje van rundvlees terwijl het product slechts 1,1% rundvet bevat. “Misleidend”, aldus foodwatch. Daarnaast prijkte het woord ‘traditioneel’ op de verpakking. Volgens foodwatch beschouwen consumenten een soep met 3 smaakversterkers niet snel als traditioneel. Op de nieuwe verpakking is het plaatje van rundvlees verdwenen en staat dat de soep een bouillon is.
FoodNavigator - Nestlé changes 'misleading' marketing over no-meat beef soup
Lees ook
- 5 Kwart volkoren producten blijkt niet volkoren 17 jul 2024
-
0
+Eerlijke voedselverpakkingen volgens foodwatch 3 feb 2020
-
18
+‘Onze chocopasta is niet zo maar chocopasta’ 30 nov 2019
-
4
+Gouden Windei-verkiezing traditiegetrouw weer van start 25 nov 2019
-
1
+foodwatch krijgt 7 keer gelijk van RCC over suikerclaims en 2 keer ongelijk 14 dec 2018
-
5
+foodwatch dient klacht in over vanillevla zonder vanille 1 okt 2018
- 2 foodwatch vindt afwijzing sapklacht RCC ‘onbegrijpelijk’ 30 mrt 2017
- 13 Europees Hof: misleidende afbeeldingen op verpakkingen strafbaar 8 jun 2015
- 31 De Olvarit-affaire: zegt foodwatch sorry? 25 mei 2015
- 0 foodwatch ontwerpt de ultieme nepper 26 feb 2015