Dat blijkt uit de nieuwe 'Strategy 2020' die Arla woensdag bekend maakte, meldt Boerderij.

Tot dusver was Nederland wel een 'focusmarkt' voor Arla. De zuivelmultinational gaat zich focussen op acht zuivelcategorieën die consumenten kunnen helpen om een gezonder leven te leiden. Deze focusproducten zijn boter en mengboter (boter met een deel plantaardig vet), roomkaas, speciale kazen, melkdranken, yoghurts, melk en melkpoeder, mozzarella en ingrediënten. Arla richt zich daarbij vooral op de zogenoemde groeiregio's. In Europa blijven dat Groot-Brittannië, Zweden, Denemarken en Duitsland. Buiten Europa gaat het om het Midden-Oosten, China, Rusland, de Verenigde Staten en Nigeria. Arla vertrouwt erop dat de grenzen met Rusland weer open gaan.

Arla trekt zich niet terug uit de landen die niet in het rijtje staan. Het bedrijf zal zijn innovatie, investeringen en competenties richten op de vraag in de genoemde focusmarkten. De helft van de groei wil Arla in Europa behalen, de andere helft er buiten.
Boerderij - Nederland voor Arla geen groeimarkt meer
Reageer
  • Deel
Druk af