Nature & More publiceert vandaag de video "The True Cost of Food". "In minder dan twee minuten laat deze animatiefilm zien dat belangrijk is om alle kosten van voedselproductie in acht te nemen, inclusief de verborgen sociale en ecologische kosten. De boodschap: biologische producten zijn niet te duur, maar gangbare te goedkoop", schrijft de organisatie in het begeleidende persbericht. Nature & More vindt dat "consumenten het recht hebben dit soort dingen te weten", hoe ingewikkeld True Cost Accounting ook is. Onder meer bij Ekoplaza heeft de consument inmiddels al inzicht in de true cost van diverse soorten fruit.
Lees ook
-
12
+Slachter Gosschalk houdt niets meer verborgen door Artificial Intelligence 2 mei 2023
-
2
+Ede pakt stikstof al jaren anders aan 22 nov 2019
-
61
+Stikstof-commissie Remkes moet integraal denken, vindt lid Louise Vet 17 jul 2019
-
1
+Voor koningin Máxima tellen alle kosten, ook die voor mens en milieu 18 jan 2018
- 0 ‘Hoe goedkoop mag biologisch zijn?’ 26 feb 2017
- 1 Nature & More geeft consument inzicht in ‘true costs’ 22 jun 2016
- 0 ‘Een gezondere leefstijl kost tijd’ 12 mei 2016
- 48 Hamletz wint eerste Overijssel-Foodlog Agro Dragons’ Den 22 jan 2016
- 1 Gezondheidsgadgets rukken op 11 jan 2013
- 73 Vlees of varken (2): wat willen consumenten bij de slager? 11 jul 2012
Heb een moestuintje bij moeders, zij geniet mee van de augurken, komkommers, tomaten, aardbeien, sla etc. Vroeger (40 tot 60 jaar geleden) was een moestuintje normaal omdat voedsel duur was. 30 tot 50% van het inkomen ging op aan voedsel.
Tegenwoordig is het, preciese cijfers heb ik niet, minder dan 10%!
Inderdaad, zoals het filmpje uitlegt, worden toekomstige generaties opgezadeld met de kosten.