De 20-jarige studente Saima Ahmad trof bij haar recente aankoop van een aantal Kitkat-repen blijkbaar de resultaten van een productiefoutje aan. In haar voordeelverpakking ontbraken de wafeltjes in de repen. Ze voelt zich misleid en heeft haar ongenoegen in een brief naar Nestlé, en via social media, naar buiten gebracht.

Volgens Ahmad heeft Nestlé de 'zorgvuldigheidsplicht' tegenover klanten met voeten getreden. "Die mix van wafel en chocolade is net de reden waarom ik fan geworden ben", aldus Ahmad. "Kitkat pakt graag uit met dat unieke concept, maar nu ben ik zwaar ontgoocheld. Ik hoop dat er excuses volgen en dat ze in het vervolg meer aandacht zullen besteden aan de kwaliteit van hun product", citeert De Morgen.

Ahmad vervolgt: "Het verlies dat ik geleden heb, is zowel van financiële als emotionele aard. Mijn vertrouwen in Nestlé ben ik kwijt." Nestlé kan het echter goedmaken, stelt ze. Excuses en een gepaste vergoeding kunnen een rechtszaak voorkomen. "Zoals ik eerder al gesteld heb: met een levenslange voorraad KitKat kan ik leven."
De Morgen - Geen wafel in de KitKat: studente eist nu levenslange voorraad chocolaatjes
Reageer
  • Deel
Druk af