Volgens onderzoeksbureau Euromonitor gaat het toenemend gezondheidsbewustzijn in India de komende 5 jaar mogelijk gevolgen hebben voor alle voorverpakte levensmiddelen. Een studie van the Acces to Nutrition Foundation bracht aan het licht dat in 2016 slechts 12% van de dranken en 16% van de snacks die op de markt gebracht worden door India’s top-10 grootste voedselbedrijven, meer dan alleen energetische - lees: dikmakende - voedingswaarde heeft. Om in te spelen op de vraag naar gezondere voeding komen grote bedrijven als PepsiCo en Nestlé de komende tijd met producten die minder zout, suiker en vet bevatten.
Quartz - Salt-free, fat-free, sugar-free: The new mantra of food makers in a health-conscious India
Lees ook
-
3
+Ook ‘klassiekers’ onder de conserven van HAK voortaan zonder zout en suiker 11 feb 2019
-
0
+Franse supermarkt pleit voor gezond eten, om welke reden dan ook 28 aug 2018
-
1
+Culinair ontdekt: Stomen 17 jan 2018
- 4 Gezondheidsgoeroes vliegen elkaar in de haren 27 jan 2017
- 0 Overheid, voedingsindustrie en retail België sluiten convenant evenwichtige voeding 14 jun 2016
- 3 Duitsers willen transparant, lokaal en diervriendelijk eten 13 jan 2016
- 10 In India plegen dagelijks 41 boeren zelfmoord 19 mei 2015
- 1 Dikke disgenoten laten je meer eten 10 okt 2014
- 0 Amerikanen moeten meer (blik)groenten eten 26 mrt 2014
- 0 Ploumen wil kinderarbeid bij Nederlandse zaadveredelaars uitbannen 9 aug 2013