De verkoop van frisdrank onder jongeren en jeugd loopt terug. Aan frisdrank kleeft tegenwoordig de associatie met obesitas. Dat past niet bij de trends van een gezonde leefstijl en een afgetraind lichaam. Toch is de gezondheidstrend niet de enige verklaring voor de verkoopdaling, denkt Paul Sikkema, eigenaar van Qrius, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in kids en jongeren: “Ik denk dat we de categorie anders moet invullen. Bij bieren zie je de opkomst van speciaalbieren. Mensen willen iets anders, ook in frisdrank.”
LMK - ?Frisdrankindustrie moet leren van speciaalbiertrend?
Lees ook
- 0 4 miljoen voor leefstijl en gezondheid tieners 19 mei 2016
- 0 Suikertaks Mexico: 12% minder frisdrankverkopen 7 jan 2016
- 0 Gebruik opbrengsten ‘snoeptaks’ voor ‘gezondheidscheques’ 4 okt 2014
- 3 Verband tussen agressie en het mixen van energiedranken en alcohol 12 nov 2013
- 4 Frisdrank is slecht en fluoride is goed voor je tanden 1 feb 2013