De verkoop van frisdrank onder jongeren en jeugd loopt terug. Aan frisdrank kleeft tegenwoordig de associatie met obesitas. Dat past niet bij de trends van een gezonde leefstijl en een afgetraind lichaam. Toch is de gezondheidstrend niet de enige verklaring voor de verkoopdaling, denkt Paul Sikkema, eigenaar van Qrius, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in kids en jongeren: “Ik denk dat we de categorie anders moet invullen. Bij bieren zie je de opkomst van speciaalbieren. Mensen willen iets anders, ook in frisdrank.”
LMK - ?Frisdrankindustrie moet leren van speciaalbiertrend?
Lees ook
-
0
+Onderzoek naar het flexibele eetpatroon van millennials 10 mrt 2022
-
0
+Britten krijgen kleine flessen voor kleine drinkers 2 mei 2018
-
0
+Amerikaanse millennials willen hip fris 30 mei 2017
- 0 Babyboomers verslaan online bestedingen generaties X en Y 17 jan 2017
- 0 Suikerwaarschuwing werkt, ook bij jongeren 9 sep 2016
- 0 Koffie onmisbaar voor Nederlanders en andere Europeanen 25 mrt 2016
- 1 ‘IS haalde Russisch vliegtuig omlaag met blikje Schweppes’ 18 nov 2015
- 5 Mannen: ‘100 worden is kwestie van lifestyle’ 5 mei 2015
- 8 ‘Schokkende hoeveelheden suiker in frisdrank’ 16 jun 2014
- 2 Naar je ideale gewicht in slechts 89 simpele stapjes 30 jul 2013