Fastfoodketen McDonald’s overtrof zijn eigen omzetverwachtingen. De groei is mede te danken aan het succes van het ontbijtmenu. In de VS zijn ontbijtproducten als de McMuffin en wafels de hele dag door verkrijgbaar en dat slaat aan. Daarnaast droegen het versimpelen van de ingrediënten van de kipnuggets en de kortingsactie ‘McPick’ - waarbij je 2 items kunt kiezen voor een vaste prijs - volgens de keten bij aan de goede cijfers. Ook in Groot-Brittannië, Australië, Canada en Duitsland namen verkoopcijfers toe. Steve Easterbrook, CEO van McDonald’s wil de omzet in de VS verder stimuleren met digitale bestelzuilen en apps.
Reuters - McDonald's U.S. sales revive amid stiff competition
Lees ook
- 2 Amerikaanse McFlurry dubbel zo dik als Britse 13 jun 2023
- 0 Gratis bacon op een ijsje van McDonald’s 4 mrt 2019
-
2
+McDonald’s groeit nog harder dan de rest van de fastfoodsector 1 mrt 2019
- 0 Versbereid en ontbijt stuwen omzet McDonald’s 23 mrt 2017
- 0 McDonald’s start thuisbezorging met UberEats 19 dec 2016
- 4 Drinkontbijtmarkt grootst in Australië, innovatiefst in VK en VS 5 okt 2016
- 0 McDonald’s ontbijtservice biedt Nederlands ei extra kans in VS 3 sep 2015
- 0 McDonald’s doet iets nieuws: inkrimpen 19 jun 2015
- 4 Gaat boerenkool McDonald’s redden? 12 mei 2015
- 0 Fast Food ketens strijden om de ontbijter 1 jun 2014