​McDonald's leek de weg naar vernieuwing kwijt. The Wall Street Journal rapporteert echter een lichtpuntje voor het bedrijf.

Twee maanden geleden lanceerde McDonald's in de VS het 'all day breakfast'. Dat blijkt zowel nieuwe klanten op te leveren als bestaande klanten vaker naar de McDonald's te lokken, blijkt uit marktonderzoek van de NPD Group. Het onderzoek heeft betrekking op 27.000 klantbezoeken en werd een maand voor en na de lancering gedaan, meldt de Amerikaanse zakenkrant.

Een derde van de klanten die ontbijtproducten bestelden buiten de traditionele ontbijttijden, hadden de maand voorafgaand aan de lancering geen bezoek gebracht aan McDonald's. De meeste ontbijtproducten werden tijdens de lunch besteld. 61% van de lunchbestellers kocht naast een of meer ontbijtgerechten ook nog andere items. "Door deze extra bestedingen aan andere producten nam het totale bonbedrag voor McDonald's ontbijtklanten toe ten opzichte van de periode voor de lancering", aldus het rapport.

McDonald's onthoudt zich in dit stadium van commentaar, maar topman Easterbrook gaf eerder aan veel te zien in het 'all day breakfast', waarmee hij inspeelt op al lang bestaande klantwensen.

Ook in Nederland slaat McDonald's het pad van inspelen op de klantwens in. Onder leiding van de nieuwe topman Manu Steijaert vernieuwt de fast foodketen in rap tempo. In een interview met het AD geeft Steijaert de richting aan: groenvoer krijgt een glansrol, de burger stel je zelf samen, de medewerkers komen alles aan tafel brengen. "Little happiness noemen we dat.''
Wall Street Journal - McDonald?s All-Day Breakfast Is Luring in Customers, Study Finds
Reageer
  • Deel
Druk af