Albert Heijn kijkt terug op een mooi jaar. Het marktaandeel van de supermarktketen steeg in Nederland van 34,1% in 2014 naar 35% in 2015. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen, meldt Distrifood.

AH introduceerde onder meer de Allerhandebox en breidde het aanbod van de versafdeling uit met verse maaltijden en salades. Ook zette de marktleider in op mobiel zelfscannen en opende de super zelfs een 100% zelfscanwinkel in Amsterdam. Verder verbeterde AH het aanbod van gezonde producten door zout en suiker uit kant-en-klaar maaltijden te halen en van duurzame producten met de nieuwe Albert Heijn kip en duurzame zalm.

Niet alleen de winkels deden het goed, op internet werd ook meer verkocht. De omzet van Albert Heijn online steeg met meer dan 30%, schrijft de NOS.

Moederbedrijf Ahold profiteerde in het vierde kwartaal van een betere verkoop in de Verenigde Staten. Bijna twee derde van de Ahold-omzet wordt in de VS gegenereerd. De omzet van de supermarkten in de VS steeg over het hele jaar gezien met 21,3%. Voor een groot deel is die omzetgroei te danken aan de stijging van de dollar.
Distrifood - abcMarktaandeel AH stijgt naar 35 procent
Reageer
  • Deel
Druk af