Op de Duitse thuismarkt wint Lidl sinds 2012 snel marktaandeel, terwijl Aldi Nord en Aldi Süd juist fors marktaandeel inleveren. Lidl blijft met een marktaandeel van 27,6% nog net 2 procentpunt achter bij de beide Aldi-takken samen, constateerde marktonderzoeker Trade Dimensions in de LebensmittelZeitung.

Lidl blijkt zijn groeiende populariteit te danken te hebben aan een sterk actiebeleid en een onderscheidend reclamebeleid. Daarmee weet de discounter jongere consumenten te bereiken, een groep die voor prijsvechters lastig te bereiken is. Ook in Nederland weet Lidl met een vaak verrassend assortiment een jong en 'hip' publiek te trekken.

Aldi Nord is recent een moderniseringsslag begonnen, waarbij de winkels en het assortiment vernieuwd worden. Onrendabele vestigingen moeten daarbij het veld ruimen. Om zowel prijsklanten als nieuwe klanten te trekken, voert Aldi prijsverlagingen door en neemt de discounter A-merken op in het assortiment. Volgens het Duitse vakblad doet Aldi het in assortimentsgroepen met A-merken beter dan de afgelopen jaren het geval was, schrijft Distrifood.
Distrifood - Duitsland: Lidl nadert Aldi in marktaandeel - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af