Big Data maakt snelle grootschalige patroonherkenning en complexe wat-als beslissingen mogelijk. Lidl heeft vandaag aan de Duitse Lebensmittelzeitung bevestigd dat het bedrijf investeert in Big Data om direct in te kunnen spelen op in- en externe gegevens over klanten, hun koopgedrag en de sociale context die bepaalt klanten iets bij het bedrijf kopen of hun behoeften elders vervullen. Het zou gaan om een 'double digit' investering om prijs, assortiment en promoties real time aan te kunnen passen, net zoals Amazon bij ieder product aangeeft 'andere klanten kochten ook ...'. De discounter noemt dergelijke technieken "een beslissende succesfactor" voor de levensmiddelenhandel.
Distrifood - Lidl investeert fors in Big Data - Distrifood
Lees ook
- 6 Nieuw Amsterdams Lidl-filiaal is luxer en sneller 10 mei 2016
- 0 Strategisch partnership Alibaba en Unilever ontsluit Chinees platteland 20 jul 2015
- 0 Lidl start met web-only ‘dure’ Franse wijnen 19 sep 2014
- 2 ING wil rekeninggevens verkopen aan o.m. supers 10 mrt 2014
- 0 Oprichter EasyJet wil Aldi en Lidl verslaan 5 aug 2013