Lambrusco is in Engeland aan een opmars bezig. Vorige week overtrof het zelfs de verkoop van Prosecco, dé populaire wijn van de afgelopen jaren. Vooral bij high-end supermarkten Waitrose en Marks & Spencer is de rode wijn met bubbels populair. De bekende chef Antonio Carluccio zette Lambrusco, dat in de jaren ’70 erg populair was, letterlijk en figuurlijk weer op de kaart door het aan te bieden in zijn nieuwe restaurant in Londen. Volgens Carluccio dronken mensen de afgelopen 40 jaar de 'verkeerde' versie van het drankje, de “Coca-Cola van de Lambrusco”. De 'goede' versie van Lambrusco is droger, minder mousserend en 4% sterker.
Daily Mail - Lambrusco fizzes back into fashion
Lees ook
- 2 ‘Junkfood-dichtheid’ Londen in kaart gebracht 25 okt 2016
- 1 Prosecco-boeren kampen met diefstal 3 mei 2016
- 0 Producenten waarschuwen voor ‘namaak’ Prosecco 30 dec 2015
- 1 Lidl vestigt zich in rijke Britse forenzensteden 30 apr 2014
- 0 Local for local trend tempert verwachtingen voor Nederlands vlees 4 okt 2013