Sterrenchef Ron Blaauw - groot fan van Febo - opende donderdag in de P.C. Hooftstraat een Febo-snackmuur, tussen de winkels van Tommy Hilfiger en Ici Paris XL in. Febo opende de pop-up automatiek om te laten zien dat ze niet misstaan in de meest chique en duurste winkelstraat van Amsterdam.

'Voetbalvrouwen en sterren' kunnen slechts tijdelijk bij de automatiek terecht voor een warm kroketje. Er is namelijk geen vergunning aangevraagd. “We blijven zolang we worden gedoogd”, aldus Marre de Visser van Natwerk, het reclamebureau van Febo, in Het Parool. De stunt is bedoeld om de nieuwe huisstijl van de keten te promoten. Het oude vertrouwde Febo-geel heeft plaats gemaakt voor verfijnd wit met een rode rand. Dat moet Febo een luxe uitstraling geven.

De pop-up automatiek (met zestien vakjes) bevat alleen kroketten. Die worden niet ter plaatse gefrituurd, maar de hele dag door geleverd door de Febo-bezorgservice. Stadsdeel Zuid meldde Febo een formele brief te sturen om een einde te maken aan de illegale krokettenmuur.
Parool - abcCookies op Parool.nl
Reageer
  • Deel
Druk af