In 2006 verkreeg Nestlé registratie als Europees merk voor de vorm en de merknaam van de 'viervingerige' KitKat. Concurrenten, het Britse Cadbury Schweppes (nu Mondelez) voorop, protesteerden. Mondelez, dat ondermeer de merken Milka en Côte d'Or voert, kreeg bij het Europese Hof voor elkaar dat het European Union Intellectual Property Office (EUIPO) opnieuw moet onderzoeken of de KitKat-reep in 2006 geregistreerd had mogen worden, schrijft De Standaard, omdat het EUIPO de merkfranchise destijds niet in alle EU-landen heeft vastgesteld. Eerder stelde het Europese Hof Mondelez al in het gelijk toen het vond dat Nestlé de KitKat-vorm niet kan claimen.
De Standaard - Côte d?Or en Leo gaan de strijd aan met KitKat: Europees merk op de helling
Lees ook
-
1
+KitKat is een luxe cadeautje in Japan 3 aug 2017
- 0 EU Mededinging onderzoekt koffiefusie 16 dec 2014
- 0 Mars zet vrouwen centraal in duurzame cacaoteelt 3 jan 2014
- 0 Fransen snoepen voor € 600 miljoen aan eindejaarschocolaatjes 24 dec 2013
- 3 Ook Nestlé neemt smeltende chocolade onder handen 11 jul 2013
Al sinds 2010 vechten chocoladefabrikanten Cadbury en Nestlé in Groot-Brittannië in de rechtbank om het wel of niet mogen claimen van de KitKat-vorm. Ditmaal werd ook het hoger beroep van Nestlé afgewezen, schrijft de BBC. Nestlé beraadt zich op vervolgstappen. Het feit dat er al sinds 1937 een vergelijkbaar gevormd Noors product bestaat, de Kvikk Lunsj, pakte negatief uit voor Nestlé.