KFC in Peking heeft samen met Baidu - de Chinese Google - een applicatie ontwikkeld die voorspelt wat de klant wil eten aan de hand van zijn of haar leeftijd en humeur. Een man van 20 krijgt een ander voorstel voor menu dan een vrouw van 50. Als het niet de gewenste keus is, kan de klant verder klikken en zijn eigen keus bepalen. KFC wil klanten sneller en persoonlijker bedienen. Maar de klanten zijn nog niet overtuigd. “Als het echt weet wat ik wil eten is dat super, maar op dit moment is het nog niet slim genoeg,” vertelt een klant The Guardian.
The Guardian - KFC China is using facial recognition tech to serve customers - but are they buying it?
Lees ook
-
1
+Varkensproductie China herstelt sneller dan verwacht 1 dec 2020
- 0 Gezicht verraadt dronkenschap 8 mrt 2019
-
12
+Bestellen en betalen met een glimlach 26 jan 2018
- 1 Chinese overheid laat oog vallen op KFC en Pizza Hut 20 apr 2016
- 0 Grote zorgen om antibioticagebruik en -vervuiling China 23 feb 2016
- 1 KFC sleept ‘8-potige kippen’-lasteraars voor rechter 3 jun 2015
- 0 Baidu bedenkt ‘slimme eetstokjes’ 5 sep 2014
- 1 China vindt bedorven vlees bij leverancier van KFC en McDonald’s 22 jul 2014
- 0 Vogelgriep beneemt Chinezen zin in Fastfood kip 13 aug 2013
- 0 Peking: minder BBQ’s om luchtkwaliteit te verbeteren 14 mei 2013