KFC in Peking heeft samen met Baidu - de Chinese Google - een applicatie ontwikkeld die voorspelt wat de klant wil eten aan de hand van zijn of haar leeftijd en humeur. Een man van 20 krijgt een ander voorstel voor menu dan een vrouw van 50. Als het niet de gewenste keus is, kan de klant verder klikken en zijn eigen keus bepalen. KFC wil klanten sneller en persoonlijker bedienen. Maar de klanten zijn nog niet overtuigd. “Als het echt weet wat ik wil eten is dat super, maar op dit moment is het nog niet slim genoeg,” vertelt een klant The Guardian.
The Guardian - KFC China is using facial recognition tech to serve customers - but are they buying it?
Lees ook
- 1 KFC sleept ‘8-potige kippen’-lasteraars voor rechter 3 jun 2015
- 0 Baidu bedenkt ‘slimme eetstokjes’ 5 sep 2014
- 1 China vindt bedorven vlees bij leverancier van KFC en McDonald’s 22 jul 2014
- 0 Vogelgriep beneemt Chinezen zin in Fastfood kip 13 aug 2013
- 0 Peking: minder BBQ’s om luchtkwaliteit te verbeteren 14 mei 2013