Deze decembermaand bereiken de Nederlandse retailers een verrassend hoge omzet ten opzichte van de andere maanden van het jaar. Deze zogeheten 'kerstbonus' komt volgens ABN AMRO dit jaar 21% hoger uit dan het maandgemiddelde van 2016. Zo'n hoog niveau is sinds 2005 niet meer bereikt. De extra hoge omzet is het gevolg van een hoger consumentenvertrouwen. Tussen de retailbranches zijn grote verschillen zichtbaar. Vooral slijterijen, speelgoedwinkels en consumentenelektronicazaken zijn afhankelijk van een goede decemberperformance. Cruciaal met het oog op 2017 blijft volgens de bank "het bieden van onderscheidend vermogen richting de consument."
Insights ABN AMRO - Mooie kerstbonus voor retailers - Insights
Lees ook
-
0
+In 2025 bestellen we 15% van onze boodschappen 5 aug 2021
-
0
+HEMA ruilt Albert Heijn in voor Jumbo 8 nov 2019
-
2
+Nespresso Nederland wil niet in supermarkten liggen 15 aug 2017
- 1 Vermindering voedselverspilling helpt winststijging Hema 22 apr 2017
- 0 Blurring geeft omzet koffiezaak andere bestemming 13 dec 2016
- 0 Snackbars en ijssalons grootste groeiers binnen horeca 7 mrt 2016
- 0 Eten bij IKEA: inmiddels voor 5% van de omzet 29 jan 2015
- 0 Meer concurrentie zorgt voor beter aanbod in supermarkten 8 okt 2014
- 1 Champagneboeren weten hoe merken werken 2 jan 2014
- 0 Jumbo tevreden ondanks achterblijvende groei 20 aug 2013