In Groot-Brittannië moet Kellogg’s voedingsclaims verwijderen uit advertenties op de website en op televisie. Special K en Nutri K zouden full of goodness en ‘voedzaam’ zijn. Deze claims voldoen niet aan de voorwaarden die de Advertising Standards Authority (ASA) stelt aan gezondheidsclaims. Ze zijn volgens de ASA te algemeen en niet direct gekoppeld aan een specifiek gezondheidsvoordeel voor de consument. Het is niet de eerste keer dat Kellogg’s op de vingers getikt wordt; in 2012 en 2014 moesten ze ook al naar geen enkel relevant gezondheidsvoordeel verwijzende claims verwijderen.
The Guardian - Kellogg's Special K ads banned over 'full of goodness' and 'nutritious' claims
Lees ook
- 1 ‘Eet ‘s avonds maar cornflakes’ leidt tot storm van kritiek 29 feb 2024
-
3
+Te veel CO2? Voor deze sectoren speelt juist een tekort 26 jan 2022
- 0 Discount kan ook Brits 8 jul 2020
-
0
+Britse reclame-autoriteit doet online junkfoodreclame gericht op kinderen in de ban 7 jun 2019
-
18
+Nieuw geval van gekkekoeienziekte in Schotland 18 okt 2018
-
2
+Dik 1 miljoen arme Britten woont te ver van een supermarkt 15 okt 2018
-
0
+McDonald’s Happy Meal mag kinderlokken, Kellogg’s Coco Pops niet 8 aug 2018
-
10
+Veganisten mogen melk ‘onmenselijk’ noemen 27 jul 2017
- 0 Voedingsindustrie VK heeft ‘weinig geleerd’ van paardenvleesschandaal 21 jan 2014
- 1 Kwart Britse 5-jarigen heeft gaatjes in melkgebit 20 sep 2013