Supermarktketen Jumbo lanceerde eind vorig jaar de Jaaraanbiedingen, bepaalde producten die het hele jaar door in de aanbieding zijn. De meeste supers kiezen voor een ander promotiebeleid, met weekaanbiedingen.
Jumbo blijkt aan verschillende Jaaraanbiedingen te 'morrelen', schrijft Distrifood. Onder andere het aanbod van vleesartikelen en Hak-producten is gewijzigd.
Volgens Jumbo is er niets bijzonders aan de hand met de Jaaraanbiedingen. "Vanaf het begin is gecommuniceerd dat het pakket tijdens het jaar kan wijzigen. Dat is in de praktijk bij enkele aanbiedingen gebeurd’, stelt woordvoerder Maurice Nieuwland. Jumbo zegt nog niet veel problemen te hebben gehad met klanten die met de oorspronkelijke folder in de hand de jaaraanbiedingen opeisen. "Het gaat om kleine aanpassingen. Doorgaans is daar begrip voor."
Distrifood - Jumbo morrelt aan Jaaraanbiedingen
Jumbo blijkt aan verschillende Jaaraanbiedingen te 'morrelen', schrijft Distrifood. Onder andere het aanbod van vleesartikelen en Hak-producten is gewijzigd.
Volgens Jumbo is er niets bijzonders aan de hand met de Jaaraanbiedingen. "Vanaf het begin is gecommuniceerd dat het pakket tijdens het jaar kan wijzigen. Dat is in de praktijk bij enkele aanbiedingen gebeurd’, stelt woordvoerder Maurice Nieuwland. Jumbo zegt nog niet veel problemen te hebben gehad met klanten die met de oorspronkelijke folder in de hand de jaaraanbiedingen opeisen. "Het gaat om kleine aanpassingen. Doorgaans is daar begrip voor."
De prijswijzigingen waarmee Jumbo aan zijn Jaaraanbiedingen 'morrelde', zijn niet misleidend voor de consument, oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC).
"Voor de Commissie is voldoende aannemelijk geworden dat de betreffende jaaraanbiedingen van Coca-Cola, Robijn en Lipton in de bestreden folder van maart 2016 inhoudelijk – te weten één gratis product en daardoor een vast kortingspercentage op de totaalprijs – gelijk zijn aan die in de folder van december 2015. De uitingen zijn daarom niet misleidend in de door klager gestelde zin. Dat de totaalprijzen van de aanbiedingen in de folder van maart hoger liggen dan eerder in het jaar het geval was, doet daaraan niet af", citeert Distrifood.