Franchisers van Albert Heijn gaan op het gebied van bezorging rechtstreeks de concurrentie aan met het hoofdkantoor in Zaandam, meldt Distrifood.

Tot voor kort konden klanten via de portal AH-boodschappen alleen boodschappen afhalen bij pick-up points. Vanaf nu kunnen ze deze ook thuis laten bezorgen. Met de uitbreiding van de service is de naam van AH-afhaalpunt in AH-boodschappen veranderd. Op dit moment zijn er 31 verschillende Albert Heijn-winkels gekoppeld aan het onlineplatform. De zelfstandige eigenaren van de winkels hebben hun eigen bezorgdienst, die geheel losstaat van de Zaanse. Bezoekers van het platform worden er op geattendeerd dat het een 'initiatief van franchisenemers' is.

De e-commerce-activiteiten van het hoofdkantoor in Zaandam vormen al jaren een breekpunt in de relatie tussen Albert Heijn en de zelfstandige franchisers, schrijft Distrifood. De franchisenemers hebben het gevoel door hun eigen supermarktketen te worden beconcurreerd.
Jumbo lost dit conflict heel anders op en laat zelfstandige ondernemers hun omzet via een overeenkomst behouden.
Distrifood - Interne bezorgstrijd Albert Heijn gestart
Reageer
  • Deel
Druk af