Versmarkt Van Heinde blijkt nu al mislukt. De aandeelhouders gooien de handdoek in de ring.

Aandeelhouder Rogier Arntz verklaart: "De afgelopen maanden hebben we fors geïnvesteerd en met elkaar heel hard gewerkt om een succes van Van Heinde te maken. Daar is een lange periode van voorbereiding aan vooraf gegaan. Helaas moeten we vaststellen dat, ondanks ieders enorme inzet, het niet is gelukt om Van Heinde succesvol neer te zetten. Dit heeft vooral te maken met de complexiteit van een retailbedrijf in combinatie met horeca, dat hebben we onderschat."

Van Heinde moest het Eataly van Nederland en Brabant worden en werd met provinciale ondersteuning gevestigd in het voormalige Stedelijk Museum van de Brabantse hoofdstad. Het innovatieprogramma Agrofood Brabant stapte mee in het project vanwege "de ontwikkelruimte die Van Heinde innovatieve primaire producenten biedt", zei de provincie destijds. "Daarmee voldoet Van Heinde exact aan ons Innovatieprogramma Agrofood, dat tot doel heeft Brabant als een van de meest slimme en duurzame Agrofoodregio’s in Europa te positioneren. Daarbij gaat het niet alleen om technologische innovaties, maar ook om verrassende combinaties waardoor nieuwe kansen ontstaan."

Na amper 3 maanden sinds de opening moet Van Heinde al constateren dat het concept 'te complex' is. Sligro neemt alle personeelsleden over en maakt een 'Emté 3.0'- winkel van de lokatie. Emté is de retailformule van groothandel Sligro.
Distrifood - Versmarkt Van Heinde wordt Emté 3.0
Reageer
  • Deel
Druk af