Omdat de duurzaamheidstrend ook de horeca bereikt, lanceerde True Taste Ventures in samenwerking met Horecava de ‘Duurzaameter’. Het persbericht zegt: "De Duurzaameter is een jaarlijkse peiling onder professionals in het out-of-home kanaal over hun kennis, houding en gedrag in relatie tot vraagstukken rond duurzaamheid."

Het aantal mensen dat gevoelig is voor als duurzaam gelabelde producten groeit. Supermarkten spelen daar op in en zetten de trend. Horeca-ondernemers kunnen daar niet bij achterblijven en zullen de trend naar verwachting omarmen.

"Op dit moment is het marktaandeel duurzame voeding in de retail nog een factor drie hoger dan in de horeca." De Duurzaameter heeft als doel om professionals inzicht te bieden in wat ze zelf aan duurzaamheid doen en stimuleert ze tegelijkertijd om over duurzaamheid na te denken. De eerste resultaten zullen in april 2016 verschijnen.
Horecava - abcHoreca vanaf nu zijn eigen duurzaamheidsgraadmeter
Reageer
  • Deel
Druk af