Wakker Dier gaat met reclameautootjes rondrijden in de buurt van filialen van supermarktketen Hoogvliet. Zo wil Wakker Dier "het dierenleed achter de aanbiedingen" van de super laten zien. Hoogvliet staat bovenaan de zogeheten kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier. Reden voor de dierenwelzijnsorganisatie om in zijn nieuwe reclamecampagne Hoogvliet aan te pakken. De supermarktketen is 'ontstemd' over de campagne. Hoogvliet is juist hard aan het werk om zo dier- en milieuvriendelijk mogelijk te worden. Volgens Hoogvliet laat Wakker Dier door de eenzijdige definitie van kiloknallers ("een folderplaatsing van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk") alle overige inspanningen om het vleesassortiment te verduurzamen buiten beschouwing. De super is daarover inmiddels met Wakker Dier in gesprek.
Distrifood - Hoogvliet ontstemd over aantijgingen Wakker Dier
Lees ook
-
0
+Wakker Dier tevreden, voor het eerst minder kiloknallers 29 apr 2019
-
6
+Wakker Dier signaleert meer aanbiedingen met ‘lokkip’ 19 feb 2019
- 0 ‘Supers in vleesoorlog om klanten’ 26 jan 2017
- 33 Haal je je neus op of ga je stemmen? 19 jul 2016
- 1 Wakker Dier opnieuw op tv tegen kiloknallers 11 jul 2016
-
44
+Voorlopig winnen alleen supers bij kiloknallerverbod 18 apr 2016
- 95 ‘Niemand beschermt waarde vlees’ zegt Wakker Dier 8 aug 2015
- 13 Van de Wouw: ‘Wakker Dier biedt boer en super kansen’ 6 mei 2015
- 64 Supers knalden in 2014 met vleesvervangers 19 jan 2015
- 110 Stelling: ik word gedwongen tot het kopen van plofkip 21 aug 2013