Wakker Dier gaat met reclameautootjes rondrijden in de buurt van filialen van supermarktketen Hoogvliet. Zo wil Wakker Dier "het dierenleed achter de aanbiedingen" van de super laten zien. Hoogvliet staat bovenaan de zogeheten kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier. Reden voor de dierenwelzijnsorganisatie om in zijn nieuwe reclamecampagne Hoogvliet aan te pakken. De supermarktketen is 'ontstemd' over de campagne. Hoogvliet is juist hard aan het werk om zo dier- en milieuvriendelijk mogelijk te worden. Volgens Hoogvliet laat Wakker Dier door de eenzijdige definitie van kiloknallers ("een folderplaatsing van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk") alle overige inspanningen om het vleesassortiment te verduurzamen buiten beschouwing. De super is daarover inmiddels met Wakker Dier in gesprek.
Distrifood - Hoogvliet ontstemd over aantijgingen Wakker Dier
Reageer
  • Deel
Druk af