Vanaf eind deze maand bevatten producten van Honig 13,6% minder zout, minder smaakversterkers en geen palmvet meer. Honig komt daarmee tegemoet aan de steeds luider klinkende kritiek uit klantenonderzoeken op het gebruik van zout en E-nummers. "Het ging altijd om enkelingen, maar nu merken we dat die meer aanhang krijgen", aldus marketingmanager Trix van der Vleuten. Er komt geen reclamecampagne voor de aanpassingen; "Honig heeft het liefst dat critici van E-nummers als E621 nu tevreden zijn en dat de gemiddelde consument niets merkt van de veranderingen", schrijft het FD. Voor de meeste Honigklanten is de smaak het belangrijkste koopargument.
Het Financieele Dagblad - Honig doet E-nummers in de ban om angst bij consument te sussen
Lees ook
- 4 ‘Foute levensmiddelenindustrie’ 23 jun 2020
-
13
+Culinair ontdekt: Zoutpolitie 6 jun 2018
-
15
+RIVM wil meer zout en suiker uit het eten, maar het is lang niet genoeg zegt Seidell 26 apr 2018
-
13
+365 dagen zonder Honig 17 jan 2018
-
34
+‘Van zout ga je niet meer drinken, maar meer eten’ 21 apr 2017
- 1 ‘Leer kinderen koken en haal snoepautomaten weg’ 12 aug 2016
- 16 Ook Nederlands restauranteten ongezonder dan fastfoodmaal 25 jul 2015
-
2
+Restaurant niet gezonder dan Burger King of McDonald’s 22 jul 2015
- 5 Kinderen vinden meer zout en zoet gewoon lekkerder 25 mrt 2014
- 26 Het grote FFF Landbouwdebat: geen conclusie 19 mrt 2012