Bierbrouwer Heineken heeft het afgelopen half jaar 4,1% meer bier verkocht dan in de vergelijkbare periode vorig jaar. De autonome omzet groeide met 4,7%, de opbrengst per hectoliter steeg met 0,8% en Heineken slaagde er in het marktaandeel van het eigen merk in het premiumsegment met 2,6% te vergroten. Vooral in opkomende markten in Azië en Latijns-Amerika, maar ook in Europa steeg het verkoopvolume. Dat compenseert de dalingen in het Midden-Oosten (zoals Egypte, waar de toeristenindustrie is ingestort), Oost-Europa en Afrika. Concurrent AB InBev meldde vrijdag wereldwijd juist 1,7% minder bier verkocht te hebben, vooral in Latijns-Amerika.
Lees ook
-
3
+Brouwer AB InBev lanceert ‘inclusief’ Bud in Nederlandse horeca 23 jul 2019
- 0 Lastige zomer voor bierbrouwers, behalve Heineken 8 aug 2018
- 0 Heineken kiest voor export naar China 17 apr 2018
- 1 Heineken op overnamepad in Brazilië 20 jan 2017
- 0 Grolsch mogelijk onderdeel grootste bierbrouwer ter wereld 16 sep 2015