Heineken introduceert het ‘Heineken® Biertegoed’. Via een gratis app kunnen klanten een 'Biertegoed' opbouwen bij hun Heineken-aankopen in de supermarkt. Het Biertegoed geeft recht op een vers getapt Heineken biertje bij de al ruim 2.000 deelnemende horecalocaties (maximaal 2 per persoon per dag). Heineken verbindt - voor het eerst - het horeca- en het retailkanaal direct met elkaar, als een variant op blurring. "Met Biertegoed biedt Heineken Nederlandse bierdrinkers tips en inspiratie, heeft de supermarkt een innovatieve promotie en worden horecaondernemers geholpen om (nieuwe) gasten naar hun bar te krijgen", schrijft de brouwer in een persbericht.
Lees ook
- 0 Balletjes stellen Billy in de schaduw 8 okt 2020
-
0
+Heineken trekt ‘racistische’ reclamespot terug 28 mrt 2018
-
0
+Café‘s niet happig op Heineken Biertegoed-klanten 25 okt 2017
-
0
+‘Heineken maakt van elk aanrecht een bar’ 17 okt 2017
- 2 Alcoholbranche vreest aanscherping alcoholbeleid 14 feb 2017
PvdA-er Marith Volp wil dat staatssecretaris Martin van Rijn actie onderneemt tegen Heinekens 'Biertegoed'. Volgens Volp, 'van oorsprong huisarts en fervent bestrijdster van alcoholreclames' staat "het weggeven van bier op gespannen voet met het overheidsbeleid dat alcoholconsumptie in ieder geval niet stimuleert".
Heineken denkt dat de actie van Volp weinig kans heeft. "In een officiële reactie van gistermiddag heet het dat de bierbrouwer de antwoorden van staatsecretaris Van Rijn op de vragen vanuit de PvdA-fractie 'met vertrouwen tegemoet ziet'", schrijft De Volkskrant.
Dit lijkt mij in strijd met de Drank en Horeca wetgeving dat er sinds de invoering in 2013 op gericht is het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen. Het verbod om tankstations alcohol te laten verkopen is ook gericht op minder alcohol in het verkeer.
Heineken roeit wel tegen deze stroom in met zijn bier lokmiddel app.
De Heineken juristen hebben dit vast goed voorbereid.