Heineken verkoopt vanaf vandaag 'Extra Vers' bier in een 30-tal winkels van Dirk van den Broek, Dekamarkt, Hoogvliet, Plus en Jumbo.

Extra Vers gaat vanuit de brouwerij meteen in een gesloten koelketen naar de het koelschap in de winkels. Evelien Sanders, directeur retail Heineken, zegt op Distrifood: "In die logistiek ligt op dit moment onze grootste uitdaging, reden dat we het concept eerst in 30 winkels uitrollen om praktijkervaring op te doen."

Om de versheid van het bier te demonstreren gaat Heineken ter plekke met een speciaal ontwikkeld demonstratiemeubel flesjes 'Extra Vers' afvullen. Die krijgen daarna een plekje in het reguliere vers-schap van de supers, naast de versgeperste sappen. Sanders: "We hebben daarvoor de signing op het schap aangepast. De klant weet duidelijk dat er een alcoholhoudende drank ligt. De retailers zijn enthousiast."

Het bier zit in 30 cl flesjes in een papieren wikkel. Het papiertje moet de versheid benadrukken en de invloed van licht minimaliseren. De consumentenadviesprijs is €1,09 per flesje. Met 'Extra Vers' wil Heineken de consument de versheid van bier laten beleven. Sanders: "De klant drinkt dus geen bier in de winkel maar eenmaal thuis komt Extra Vers qua kwaliteit overeen met het perfect getapte horecabiertje."
Distrifood - abcHeineken lanceert ?Extra Vers? pils - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af