In het eerste kwartaal van 2017 steeg het totale verkochte biervolume op eigen kracht met 0,6%. De nettowinst kwam afgelopen kwartaal uit op €293 miljoen, tegen €265 miljoen een jaar eerder; dat is een stijging van 10,5%. De hogere bierverkoop komt door een toegenomen vraag uit Europa en Azië. De bierbrouwer boerde minder goed in Amerika, Afrika en Oost-Europa. De cijfers zijn beter dan analisten hadden verwacht, die gingen uit van een afname van het aantal verkochte liters. Dat schrijft Distrifood.
Distrifood - Bierbrouwer Heineken voerde het volume en de winst op in het eerste kwartaal van dit jaar
Lees ook
- 1 ‘Consumentenverzet’ bracht biermarkt in nieuw vaarwater 29 dec 2014
- 0 Heineken lanceert premium design thuistap: THE SUB 26 sep 2014
- 0 McDonald’s: dalende winsten 24 apr 2014
- 0 Heineken winst gedaald bij hogere jaaromzet 13 feb 2014
- 0 Grolsch en Bavaria tegen openbreken horecacontracten 26 jul 2013