Milieuorganisatie Greenpeace vindt dat de supermarkten een belangrijke rol hebben om het gebruik van bestrijdingsmiddelen terug te dringen. In een serie radiospots, die elk de toon aanslaan van de commercials van AH, Lidl en Jumbo hekelt Greenpeace de genoemde bedrijven. De organisatie roept de supers op pesticidengebruik te minderen en boeren te ondersteunen bij het telen van duurzame - bijvriendelijke - producten.
Distrifood - Greenpeace hekelt supers in radiospots over bijensterfte
Lees ook
-
35
+De meerprijs van duurzaamheid - waarom betalen supermarkten niet meer voor PlanetProof? 12 mrt 2020
-
0
+Greenpeace zoekt tellers bio-artikelen in supers 1 aug 2017
- 0 Druk in VS op supermarkten om bestuivers beschermen 1 nov 2016
- 49 Supers pakken bijengif aan, boeren boos 29 jul 2016
- 0 Estafette meest bijvriendelijk supermarkt van Nederland 2 jun 2016
- 61 ‘Nederland kan gebruik landbouwgif halveren’ 29 apr 2016
- 0 Duitse Aldi versoepelt bovenwettelijk pesticidenverbod 12 apr 2016
- 4 Greenpeace: ‘Verkoop pesticiden veel hoger dan aangenomen’ 16 feb 2016
- 4 Snelweg van bloemen voor bijen door Oslo 29 jun 2015
- 22 RoboBees kunnen bijensterfte opvangen 5 aug 2014
Vandaag werd bekend dat AH met Greenpeace in gesprek gaat over mogelijke verbeteringen op het gebied van bestrijdingsmiddelengebruik.
Dat betekent niet dat Greenpeace stopt met de radiospotjes. Campagneleider Kees Kodde zegt dat de spotjes op de radio blijven "zolang de ketens geen toezeggingen doen. Greenpeace wil dat de ketens de verkopen biologisch of Milieukeur verhogen, of dat ze een zwarte lijst gaan hanteren, of de pilots met duurzame teelt opschalen."