Milieuorganisatie Greenpeace vindt dat de supermarkten een belangrijke rol hebben om het gebruik van bestrijdingsmiddelen terug te dringen. In een serie radiospots, die elk de toon aanslaan van de commercials van AH, Lidl en Jumbo hekelt Greenpeace de genoemde bedrijven. De organisatie roept de supers op pesticidengebruik te minderen en boeren te ondersteunen bij het telen van duurzame - bijvriendelijke - producten.
Distrifood - Greenpeace hekelt supers in radiospots over bijensterfte
Lees ook
-
2
+Britse supermarkten verantwoordelijk voor 59 miljard stukken plastic per jaar 16 nov 2018
- 0 Druk in VS op supermarkten om bestuivers beschermen 1 nov 2016
- 49 Supers pakken bijengif aan, boeren boos 29 jul 2016
- 0 Estafette meest bijvriendelijk supermarkt van Nederland 2 jun 2016
- 3 Eerste ‘baseline study’ biedt bijenhouders inzicht in bijenziekten 3 mei 2016
Vandaag werd bekend dat AH met Greenpeace in gesprek gaat over mogelijke verbeteringen op het gebied van bestrijdingsmiddelengebruik.
Dat betekent niet dat Greenpeace stopt met de radiospotjes. Campagneleider Kees Kodde zegt dat de spotjes op de radio blijven "zolang de ketens geen toezeggingen doen. Greenpeace wil dat de ketens de verkopen biologisch of Milieukeur verhogen, of dat ze een zwarte lijst gaan hanteren, of de pilots met duurzame teelt opschalen."