De verkopen van ingeblikte levensmiddelen zijn in Groot-Brittannië het afgelopen jaar fors gedaald. Dat blijkt uit een marktonderzoek door het Britse vakblad voor de levensmiddelensector The Grocer.
Vis in blik, de grootste categorie ingeblikte levensmiddelen, liet met 7,3% de grootste daling zien. Dat komt overeen met een waarde van £37 miljoen, ruim 50 miljoen euro. Vis in blik werd het afgelopen jaar ook flink goedkoper. Gemiddeld ging er 7,1% van de prijs af, vooral doordat supermarkten de blikjes vis in de aanbieding deden.

Volgens The Grocer is de daling toe te schrijven aan het feit dat Britse consumenten gezonder willen eten en daarom de voorkeur geven aan vers. De huidige trends werken in het voordeel van producten met weinig suiker en producten die op grond van hun versheid en natuurlijke goede eigenschappen aan de man gebracht worden. "Consumenten gaan in toenemende mate voor gekoelde producten of de snelle optie van afhaal c.q. meeneem-eten, en laten het nederige blikje in de schappen staan", citeert The Daily Mail uit het marktonderzoek.
Daily Mail - Healthy shoppers shun canned food with sales of tinned fish falling
Reageer
  • Deel
Druk af