Het CBS bracht positief nieuws over de Nederlandse horeca. Na het uitbreken van de kredietcrisis daalde de horecaomzet in Nederland sterker dan in de rest van de EU. Maar in het eerste kwartaal van 2016 werd een recordomzet bereikt. Ten opzichte van eind 2009 bleek de Nederlandse horecaomzet met 24% harder gestegen dan het gemiddelde van de EU, dat op 20% uitkwam. De groei is niet gelijk verdeeld: vooral "hippe aanbieders van 'gezonde' en 'natuurlijke' snacks" doen het goed, schrijft De Volkskrant. In het bijzonder de als paddenstoelen uit de grond schietende 'haute friture'-zaken zoals die van Sergio Herman.
Lees ook
- 1 Vertrouwen consument stijgt, voedsel duurder, krimp echte economie 30 nov 2023
- 1 Smerig trendwatcherswoord 24 feb 2020
-
2
+McDonald’s groeit nog harder dan de rest van de fastfoodsector 1 mrt 2019
-
8
+Nederlandse vrouwen achterblijvers bij VN Duurzame Doelen 4 nov 2016
- 0 Omzet horeca groeit voor 11e kwartaal op rij 31 mei 2016