Het CBS bracht positief nieuws over de Nederlandse horeca. Na het uitbreken van de kredietcrisis daalde de horecaomzet in Nederland sterker dan in de rest van de EU. Maar in het eerste kwartaal van 2016 werd een recordomzet bereikt. Ten opzichte van eind 2009 bleek de Nederlandse horecaomzet met 24% harder gestegen dan het gemiddelde van de EU, dat op 20% uitkwam. De groei is niet gelijk verdeeld: vooral "hippe aanbieders van 'gezonde' en 'natuurlijke' snacks" doen het goed, schrijft De Volkskrant. In het bijzonder de als paddenstoelen uit de grond schietende 'haute friture'-zaken zoals die van Sergio Herman.
de Volkskrant - Horeca bloeit dankzij saladebar en 'haute friture' | Binnenland | de Volkskrant
Lees ook
-
0
+Nederlanders spenderen 15% meer in webshops van Europese buren 25 jul 2019
-
2
+McDonald’s groeit nog harder dan de rest van de fastfoodsector 1 mrt 2019
-
0
+Omzet detailhandel en horeca blijft stijgen, ondernemersvertrouwen daalt 5 jun 2018
-
0
+Consumenten betalen meer voor minder voedsel 23 nov 2017
- 0 CBS meet forse groei omzet supermarkten 14 apr 2017
- 2 Brood en zuivel maken van Nederland goedkoop boodschappenland 15 jun 2016
- 0 ‘Vlees in Nederland 20% duurder dan in rest EU’ 5 jan 2016
- 0 Strandtenten gedijen goed aan de Nederlandse kust 23 sep 2013
- 0 Consumentenbestedingen NL ook in juni 2013 minder 22 aug 2013
- 0 Supermarkten winnen verder terrein 8 jan 2013