De organisatoren van het foodtruck-festival Rollende Keukens dagen Unilever voor het gerecht. In BNR Zakendoen zegt Igor Sorko van Rollende Keukens dat Unilever "in het geheim etenswaren heeft verkocht op het festival". Op het bewust sponsorloze festival zijn grote partijen per definitie niet welkom. "We vragen een schadevergoeding van 100.000 euro aan ze", zegt Sorko. Volgens hem heeft Unilever welbewust gebruik gemaakt van het handelsmerk Rollende Keukens terwijl de levensmiddelenproducent er van op de hoogte was dat dit niet was toegestaan.
BNR - Rollende Keukens sleept Unilever voor de rechter
Lees ook
-
8
+SodaStream-campagnes zijn ‘maatschappelijk relevant’ 6 sep 2018
-
1
+Wie genoeg reclame maakt, verkoopt de meeste ijsthee 9 mrt 2018
-
1
+Unilever koopt kruidentheehuis en Nestlé gaat in vega 8 sep 2017
-
1
+Kijk achterom op Nationale Poepdag 12 apr 2017
- 0 Questionmark bundelt stem ‘bewuste consument’ 8 dec 2016
- 0 Bavaria verliest beroepszaak over ‘Zo, nu eerst een ...’ 20 jul 2016
- 3 Leverancier Lipton en Twinings thee niet meer fairtrade 18 sep 2015
- 9 Unilever vindt eivrije mayo niet kunnen 12 nov 2014
- 6 In Frankrijk mag bespoten fruit officieel ‘gevaarlijk’ heten 8 nov 2014
- 20 Unilever lanceert duurzaamheidscampagne ‘Project Sunlight’ 22 nov 2013
#01.1 Dank voor de link, Jan Peter!
Hier ging het om.