Het populair-wetenschappelijke tijdschrift Eos zet crowdfunding in om de volledige levenscyclus van voedingswaren in kaart te brengen. In de nieuwe rubriek Eos Tracé brengt Eos toegankelijke, onafhankelijke en goed gecontroleerde informatie over voeding, om te beginnen over kippenvlees. Alle aspecten die consumentenkeuzes kunnen beïnvloeden, komen aan de orde, van dierenwelzijn tot de milieu-impact van de hele productie- en consumptiecyclus. De komende maanden staan brood, koffie en olijfolie op de planning. Om de reeks te kunnen produceren, doet Eos een beroep op crowdfunding. Ook kunnen consumenten aangeven welke producten zij graag aan bod willen laten komen.
VILT - Vlaams infocentrum land- en tuinbouw - Eos traceert de herkomst van voedsel - VILT
Lees ook
- 39 Vegetarische Slager haalt binnen 2 weken €1 miljoen op 16 okt 2015
- 2 Liever geen insectenvoer voor koeien en katten 16 apr 2015
- 0 Fransen willen ook door de Unesco erkende friet 1 dec 2014
- 14 Fruittelers bezwijken onder goede oogst en boycot 27 sep 2014
- 0 Boeren werken het langste door na 65ste 23 mei 2014
- 0 Waar AH verschijnt in België, dalen de prijzen 21 mrt 2014
- 0 Rauwmelkse schapenkazen teruggehaald om listeria-besmetting 12 dec 2013
- 0 Vlaamse tabakstelers tevreden over 2013 7 okt 2013
- 3 Nieuw label voor producten van Waalse herkomst 27 jul 2013
- 0 Belgen willen meer Europees eiwit in veevoer 1 mei 2013