De nieuwe Merken top 40 brengt wekelijks de populariteit van merken in Nederland in kaart. Hiervoor leveren DVJ insights, Nielsen en Buzzcapture de basisdata. De Stichting Top 40 achter de ranking wordt geleid door Business Ranking & Research. Tijdens Het Grote Marketing Congres presenteerden Erik de Zwart en Lucas Hulsebos de eerste resultaten. Supermarkten domineren de top vijf van de allereerste ranking, met Albert Heijn op de eerste plaats, gevolgd door Jumbo supermarkten en op plek vijf Lidl. Coca-Cola, Nespresso en Heineken zijn de enige consumentenmerken voor voedings- en genotmiddelen in de Top 40.
MarketingOnline - Albert Heijn nummer 1 in eerste Merken Top 40
Lees ook
- 1 Basisboodschappen 15% duurder, Dirk de goedkoopste super 30 mei 2023
-
0
+Vlaamse supermarktketen Colruyt blijft marktleider en de goedkoopste 18 dec 2017
- 39 De fout die grote eetmerken maken 23 nov 2015
- 1 Prijsgat tussen A-merk en huismerk gegroeid 7 jul 2015
- 2 Snelle herverdeling van de markt rond Albert Heijn 11 sep 2014