De tool van The Sustainability Consortium (TSC) verbetert de duurzaamheid van Nederlandse consumentenproducten. Dat concluderen initiatiefnemers Ahold, Rabobank, ZLTO, het ministerie van Economische Zaken en Wageningen UR na een driejarige pilot van de tool in Nederland, meldt Duurzaam Actueel.

TSC is een wereldwijd initiatief om de duurzaamheid van consumentenproducten te verbeteren. TSC ontwikkelde, zo claimt de organisatie, een wetenschappelijk en wereldwijd eenduidig en geharmoniseerd meetinstrument om informatie over duurzaamheid van consumentenproducten uit te wisselen. Hierdoor kunnen retailers, naast prijs en kwaliteit, ook duurzaamheid meenemen bij de inkoop.

Samen met meer dan 100 leden - waaronder multinationals als Ahold, Unilever en Mars enerzijds en medewerkende NGO's als Wereld Natuur Fonds en Solidaridad anderzijds - en de coördinerende universiteiten optimaliseert TSC het meetinstrument. Ruim 1700 leveranciers rapporteren met de tool gegevens over duurzaamheid van hun producten. In totaal gaat het al om meer dan €120 miljard aan consumentenverkopen, bijna vier keer de totale Nederlandse supermarktomzet.
Eén tool verduurzaming alle Nederlandse supermarktproducten - Duurzaam Actueel
Reageer
  • Deel
Druk af