Dat blijkt uit een consumentenonderzoek door de ingrediëntenfabrikant Beneo. De fabrikant vroeg meer dan 5.000 Europese consumenten naar hun mening over suiker, koolhydraten en voeding.

Consumenten gaven aan vooral met suiker te willen minderen om gezondheidsredenen. Voor 58% was het onder controle houden van hun gewicht de grootste motivatiefactor. Daarnaast bleken ook lange-termijn effecten belangrijk. Eén op de 3 suiker-minderende respondenten noemde diabetes als belangrijkste reden.

Hoewel de respondenten zich bewust zijn van de impact van suiker, blijven zij suiker eten. 60% doet dit omdat ze de smaak lekker vinden en 33% vindt dat suiker zijn of haar stemming verbetert, aldus Food&DrinkTechnology.

Meer dan de helft van de ondervraagde consumenten ziet het nut van koolhydraten als energiebron en eet ze omdat ze energie geven. Steeds meer consumenten - meer dan de helft - maken het onderscheid tussen ‘goede’ en ‘slechte’ koolhydraten. Naast volkoren producten en vezels zien zij zogeheten slow release carbohydrates als goede koolhydraten. Beneo ziet in de resultaten van het onderzoek aanleiding zijn product ‘langzame koolhydraten met een milde zoete smaak’ bij producenten te promoten om daarmee tegemoet te kunnen komen aan de wens van de consument om niets op te hoeven geven.
Food&DrinkTechnology - abc403 Forbidden
Reageer
  • Deel
Druk af