Het percentage consumenten dat bij aankopen rekening houdt met duurzaamheid is in een aantal jaar opgelopen van zo’n 30 naar 49%. Dat blijkt uit het Dossier Duurzaam van onderzoeksbureau's GfK en b-open. Het is een internationale trend dat consumenten gevoeliger worden voor duurzaamheid. “Ze willen ‘guiltfree consumption’”, zegt founding partner Bart Brüggenwirth bij b-open. “In de basis wil ieder mens goed doen. Niemand wil het klimaat verpesten of kinderarbeid stimuleren.” Dit wordt gestimuleerd door het toenemende aanbod van duurzame producten in winkels, evenals publiciteit in de media. Dat schrijft RetailNews.
Retailnews - ??Consument wil guiltfree consumption?
Lees ook
-
5
+‘Klimatariërs’ denken dat duurzaam ook gezond is 4 nov 2023
-
7
+Kunnen we ons eiwit uit planten alleen permitteren? 17 jan 2023
-
11
+18% jongeren koopt geen vlees 5 nov 2021
-
41
+Het D66 model voor groene groei is waarschijnlijk afhankelijk van heel grote bedrijven 13 dec 2018
-
34
+De constructie van duurzaamheid (3): ‘de mens zal verdwijnen als een zandportret aan zee’ 1 nov 2018
-
12
+De constructie van duurzaamheid (2): de macht der gewoonte en wat we weten over klimaatverandering 29 okt 2018
- 0 Amerikaanse bedrijven investeren $140 miljard tegen klimaatverandering 29 jul 2015
- 133 ‘De aarde dreigt tussen nu en 100 jaar mensonvriendelijk te worden’ 17 jan 2015
- 0 Klimaat verantwoordelijkheid grote voedingsconcerns 20 mei 2014
- 21 “Voedselcrisis bedreigt de menselijke beschaving” 3 mrt 2013