Het percentage consumenten dat bij aankopen rekening houdt met duurzaamheid is in een aantal jaar opgelopen van zo’n 30 naar 49%. Dat blijkt uit het Dossier Duurzaam van onderzoeksbureau's GfK en b-open. Het is een internationale trend dat consumenten gevoeliger worden voor duurzaamheid. “Ze willen ‘guiltfree consumption’”, zegt founding partner Bart Brüggenwirth bij b-open. “In de basis wil ieder mens goed doen. Niemand wil het klimaat verpesten of kinderarbeid stimuleren.” Dit wordt gestimuleerd door het toenemende aanbod van duurzame producten in winkels, evenals publiciteit in de media. Dat schrijft RetailNews.
Retailnews - ??Consument wil guiltfree consumption?
Lees ook
- 0 Klimaatkookboeken vertellen hoe je moet koken 25 nov 2023
-
5
+‘Klimatariërs’ denken dat duurzaam ook gezond is 4 nov 2023
-
11
+18% jongeren koopt geen vlees 5 nov 2021
-
20
+Benoem waarden en emoties als je het over duurzaamheid en dierenwelzijn wilt hebben 23 okt 2020
-
0
+Tesco en WWF maken maatlat om duurzaamheidswinst te kunnen beoordelen 13 dec 2019
-
41
+Het D66 model voor groene groei is waarschijnlijk afhankelijk van heel grote bedrijven 13 dec 2018
-
34
+De constructie van duurzaamheid (3): ‘de mens zal verdwijnen als een zandportret aan zee’ 1 nov 2018
- 0 Amerikaanse bedrijven investeren $140 miljard tegen klimaatverandering 29 jul 2015
- 13 Europese levensmiddelenindustrie wil klimaatactie 8 jul 2015
- 0 Klimaat verantwoordelijkheid grote voedingsconcerns 20 mei 2014